Από τον Δήμαρχο Πόρου Γιάννη Δημητριάδη εκδόθηκε η ακόλουθη ενημέρωση σεχετικά με τα νυχτερινά δρομολόγια των λέμβων Πόρου – Γαλατά:
Ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με ενημέρωση του Λιμεναρχείου Πόρου, από αύριο 1.11.2023 έως και τις 30.11.2023 τουλάχιστον, τα νυχτερινά δρομολόγια λέμβων Πόρου-Γαλατά θα εκτελούνται ως εξής:
• Δευτέρα έως Κυριακή: από 05:00 έως 00:30 (ύπαρξη «λάντζας ασφαλείας»)
• Σάββατο: όλο το 24ωρο.
Σημειώνεται ότι, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, ο Δήμος Πόρου πρότεινε εγγράφως στο Σωματείο Λεμβούχων την επιχορήγηση των νυχτερινών δρομολογίων με το ποσό των 68€+Φ.Π.Α. για 5 ώρες έως και τις 30.4.2024, ενώ ο Εμπορικός & Επαγγελματικός Σύλλογος Πόρου δήλωσε ότι προτίθεται να ενισχύσει την παραπάνω επιδότηση με επιπλέον ποσό που δεν προσδιόρισε. Από την μεριά του, το Προεδρείο του Σωματείου Λεμβούχων δεν έθεσε καμία συγκεκριμένη οικονομική απαίτηση και δήλωσε ότι θα κατέβαλε προσπάθεια προκειμένου α) να βρεθεί μέλος του Σωματείου που διαθέτει φορολογική ενημερότητα και θα προθυμοποιείται να δηλώσει το εισόδημα που προκύπτει στην φορολογική του δήλωση και β) να βρεθούν μέλη που θα δεσμευτούν ότι θα διενεργούν τα δρομολόγια εκ περιτροπής μεταξύ τους.
Στην συνέχεια, σήμερα γνωστοποίησε την διακοπή των νυχτερινών δρομολογίων για την χειμερινή περίοδο και ενημέρωσε ότι τα μέλη του δεν ανταπεξήλθαν καν στο κάλεσμά του για διενέργεια Γενικής Συνέλευσης στην οποία θα συζητείτο το θέμα.
Επισημαίνονται επίσης τα εξής για να τα γνωρίζουν όσοι ενδιαφέρονται για το θέμα
1) Οι Δήμοι, ως Οργανισμοί του Δημοσίου, διενεργούν δαπάνες που διέπονται από συγκεκριμένη νομοθεσία και ελέγχονται. Δεν μπορούν να διενεργούν ό,τι δαπάνη θέλουν για όποιο αντικείμενο θέλουν σε όποιο ποσό θέλουν, γιατί αυτό είναι παράνομο. Η επιχορήγηση δρομολογίων λέμβων με αναθέσεις «παροχής υπηρεσίας» αποτελεί μια νόμιμη πρωτοποριακή πρακτική που εξέλιξε ο Δήμος Πόρου υπό την σημερινή δημοτική αρχή. Προηγουμένως (πριν το 2014), η Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου είχε κρίνει ως παράνομη αντίστοιχη επιχορήγηση που ενέκρινε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πόρου. Προκειμένου οι σχετικές αναθέσεις να είναι νόμιμες, πρέπει να είναι τεκμηριωμένες και να είναι αναλογικές με το κόστος της υπηρεσίας (χρόνος – κόστος καυσίμου). Το ποσό των 68€ +ΦΠΑ για βραδινή υπηρεσία 5 ωρών με διενέργεια δρομολογίων συνολικής απόστασης 2 μιλίων (10 δρομολόγια Χ 340μ.) είναι το ανώτατο δυνατό που μπορεί να δικαιολογηθεί ως νόμιμο. Κάθε, δε, σύγκρισή του με τα ποσά της επιχορήγησης για τα θερινά δρομολόγια προς Αλυκή, Νεώριο και Ασκέλι (8 ώρες υπηρεσία για απόσταση 20, 24 και 25 μίλια αντίστοιχα) είναι απόλυτα ατυχής και κακοπροαίρετη. Είναι αδιανόητο μάλιστα ότι την σύγκριση αυτή την κάνει δημόσια ο Πρόεδρος του Σωματείου κατηγορώντας τον Δήμο για τις αναθέσεις αυτές, σε προφανή σύγκρουση με τα συμφέροντα του κλάδου τον οποίο εκπροσωπεί και εντελώς άτοπα την ίδια στιγμή που ο ίδιος αδυνατεί να συνεννοηθεί με τους συναδέλφους του για το θέμα των βραδινών βαρδιών.
2) Δεδομένου ότι οι λεμβούχοι δεν προθυμοποιούνται να αναλάβουν την υπηρεσία με κανένα αντάλλαγμα, η μόνη λύση στο θέμα είναι η επιβολή υποχρεωτικών δρομολογίων από το Λιμεναρχείο Πόρου (χωρίς επιδότηση του Δήμου). Ο Δήμος το ζητάει εγγράφως κάθε χρόνο από το Λιμεναρχείο, ωστόσο ο εκάστοτε Λιμενάρχης απορρίπτει το αίτημα (επιβάλει υποχρεωτικά δρομολόγια μόνο τα Σάββατα και τα Χριστούγεννα). Συνεπώς, όποιος κάτοικος και φορέας του νησιού επιθυμεί ειλικρινά την λειτουργία νυχτερινών δρομολογίων Πόρου–Γαλατά χωρίς να τον ενδιαφέρουν πολιτικές σκοπιμότητες, το μόνο που έχει να κάνει είναι να ασκήσει πίεση προς το Λιμεναρχείο, το αρμόδιο Υπουργείο και τους τοπικούς κυβερνητικούς βουλευτές για την επιβολή υποχρεωτικών νυχτερινών δρομολογίων από το Λιμεναρχείο. Κάθε άλλη στάση, ενημέρωση, πίεση και ισχυρισμός αποπροσανατολίζει και αποκρύπτει τα πραγματικά δεδομένα της υπόθεσης.